PROJECT VOOR ZUURSTOF EN PERSLUCHT KINDERZIEKENHUIS MOLDAVIE GESTART

Project Kinderziekenhuis Moldavië 2015 / 2016

Een samenwerking tussen Rotaryclub Haarlemmermeer en Rotaryclub Chisinau Cosmopolitan

Onze club heeft samen met Rotaryclub Chisinau Cosmopolitan in Moldavië een Global Grant verworven van de Rotary Foundation, voor een bedrag van €  27.000, naast de eigen bijdragen van de clubs van € 7000 resp. €  1000 voor de aanleg van een systeem van zuurstof en perslucht in vier gebouwen van een kinderziekenhuis in Moldavië. In dat ziekenhuis vinden jaarlijks ca. 8000 bevallingen plaats.
Naast deze bijdragen ontvingen we van Nederlandse vermogensfondsen € 60.000 en van Wilde Ganzen een premie van 55% over alle ingezamelde gelden.

In maart 2015 heeft George Hille, lid van onze club, een laatste inspectiebezoek gebracht aan het ziekenhuis en de planning voor de uitvoering en andere laatste kwesties geregeld. Kijk voor meer informatie onder “Projecten”.